Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




søndag 28. juli 2013

Du søte morelltid

Fantastiske moreller fra egen avling


For første gang kan vi høste inn store mengder med denne fristelsen fra vår frukttre-allé.


Hvert år har fuglene forsynt seg grådig av de to morelltrærne våre.


Mon det kan skyldes få stær i år?


En slik sjeldenhet måtte jo foreviges.


Jeg har gjennom flere år samlet på gamle håndduker med røde striper/ruter og monogram. Skålen har jeg funnet i Vence i Frankrike.


Mens fotoseansen varte, stod husbonden og trippet etter å få spise;
"nå har du vel nok bilder..."

Selv har jeg dessverre allergi mot denne frukten og kunne tatt uendelig med bilder.  

Ønsker dere alle der ute fremdeles flotte sommerdager.
Takk for deres koselige hilsener hos meg!

Klem fra Hjørdis

18 kommentarer:

  1. Deilige og herlig røde moreller - det er sommer det!
    Flotte bildet - sitter her og nyter:)

    Fortsatt flotte sommerdager til deg:)
    Klem Marianne

    SvarSlett
  2. Så herlige sommerbilder og så heldige dere er som klarte å få plukket inn så mye moreller...
    Ingenting er som det man har avlet selv :-) og moreller smaker jo bare så utrolig godt !!!

    Vi pleier også å få modellene våre spist opp av fuglene - men kanskje jeg må ut å ta en titt - det kan jo hende det er noen igjen :-)

    Ha en fin dag :-)

    SvarSlett
  3. Så herlig! Så synd du ikke kan spise de da, men så blir det jo mer på husbonden da! Ønsker deg en riktig fin søndag! For en nydelig skål du hadde der og den håndduken, smelt! :)

    SvarSlett
  4. Så flotte bilder og herlig å ha slikt i hagen :) trist med allergien din da...

    Kanskje det må et nett til over morellene så de kan nytes av mannen din og ikke Stæren.

    Joda det er masse ugress i grusen :)

    Ønsker deg en fin uke

    Smil og klem Monica

    SvarSlett
  5. Hei! Ja allergi er dumt..men jeg pleier lage morellpai. For stekt og kokt morell kan jeg ha! Fikk et tips om rask uttagning av stein: bruk baksiden av sikkerhetsnålen. Da spretter stenen rett ut. Lykke til! God sommer

    SvarSlett
  6. Nydelige bilder!
    Herlige moreller, vi har plantet to trær i år, håper vi kan nyte moreller til neste år...
    Ha en fin søndagskveld!

    SvarSlett
  7. Så utrulig herlige bilder av søteste morellene,så gode som dei er men så kjedelig at du er allergisk mot dei,eg tåler ikkje Kiwi så det blir plukka fort bort.
    Rekner med mannen fekk kost seg med morellene!

    Nyt kvelden!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  8. Nam! Sååå godt...og isj så allergisk ;-)

    Jeg synes bare moreller er så utrolig godt, men...jeg har som deg, allergi. Allikevel klarer jeg ikke helt å holde meg unna, og smaker noe på et par stykker hvert år - med det resultat at hals klør, lepper hovner osv, osv. Men...akkurat når jeg nyter de herlige bærene - synes jeg det er verdt det ;-)

    Vakre bilder du har tatt! Ja, de gjorde ikke ønsket om å spise moreller noe mindre, kan jeg si...hi...hi...

    Ha en fantastisk kveld!

    SvarSlett
  9. Ååå modeller det er godt det! Kjempefine bilder :) Fin skål og fine håndklær! Du har så mye fint og er så god til å gjøre det koselig :) Rommet i innlegget under var skjønt! Ønsker deg en herlig ny uke! Klem Mirjam

    SvarSlett
  10. Å, de så gode ut; kjempefine bilder! Så leit at du ikke kan spise de da... Flott for mannen din iallefall at fuglene ikke har tatt hele avlingen i år :-)
    Hos oss er vi glade for at det endelig ser ut til å bli et greit blåbær-år. Hver høst siden vi kjøpte huset har vi håpet at vi kunne plukke litt i egen skog, men det har omtrent ikke vært et bær. I år har det visst snudd, for i dag plukket jeg et spann på kort tid og enda er det masse igjen :-)
    Fortsatt god sommer!

    klem Mona

    SvarSlett
  11. Så deilig, bare elsker moreller;)
    Utrolig synd at du ikke kan smake;/
    Vi kjøpte oss hus i desember ifjor og nå har vi den første sommeren her og vi har 3 store ripsbusker fulle i rakler, stikkelsbør, bringebær og ett stort, gammelt epletre fullt i epler;)
    Er så kjekt å kunne være litt selvforsynt, håper du har noen andre busker eller trær med frukt og bær du kan nyte;)
    Klem Silje Marie

    SvarSlett
  12. Hei min venn !
    Nydelige bilder og syntes jeg kjenner smaken gjennom bildene. Synd du ikke kan spise
    Her er det hytteliv for oss denne sommeren :)))
    Ha fortsatt fin sommer Hjørdis

    Klem til deg

    SvarSlett
  13. Nydelige og sanselige bilder! Det er rent så man strekker hånden fram for å nappe et par - eller ganske mange!
    Bare synd du ikke kan spise dem, selv om duft og syn er en nytelse i seg selv.
    Soverommet i forrige innlegg var også rene nytelsen - du verden hva litt maling og ganske mye kreativitet og fargesans kan endre et rom. Nydelig ble det!
    Fortsatt god sommer fra Liv

    SvarSlett
  14. Oj, så gott och vackert.
    Tack för din fina kommentar hos mig.:-) Kram Stina

    SvarSlett
  15. Er heldigvis ikke allergisk mot
    moreller, det er noe av det beste
    jeg vet. Har spist mange kilo i
    sommer. I min barndom plukket jeg
    masse moreller i min morfars hage
    på Jørpeland.
    Ja jeg har hele slekta min på de
    kantene av landet. Er vokst opp på
    Bryne og bodde der mer eller
    mindre til jeg giftet meg 22 år gammel. Etter det har det vært
    Østlandet, og her bor jeg nå sammen
    med min mann og våre nå voksne gutter.
    Men likevel så er jeg Jærbu!! hehe
    Ha en herlig dag :)

    SvarSlett
  16. Åh, moreller er den beste frukt/bær eg smaker. Heldigvis så bor eg i Hardanger....og her er mye frukt av alle slag ! Nydelig skal åg kjøkkenhåndkle også. Ha ein fortsatt fin sommer.

    SvarSlett
  17. Ååå så lekre bilder,moreller er herlige og sunne.<3 Ønsker deg en fin kveld.
    Klem Mette.

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)