Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




torsdag 28. mai 2015

Sommerblomster

Det  plantes i  potter og kar. Været holder seg like kaldt og vått. Derfor blir det innendørsbilder av nyplantete margeritter i et gammel sink-kar.



Jeg har laget små hull i bunnen av karet ved hjelp av hammer og spiker. Det bråker så fælt at jeg vekker nok hele sundet med mitt spetakkel.


Drenering lager jeg av utslitte nylonstrømper fylt med lecakuler.  Disse legges i bunnen  av karet før jorden fylles på. Når høsten kommer og jorden skal tømmes ut, er strømpebuksene med leca like fine og kan brukes på ny i flere år. Veldig greit.


I løpet av sommeren vanner jeg alltid med en skvett blomsternæring i vannet. Da får du flotte blomster gjennom hele sommeren.  (Hvis jeg bare klarer å for has på brunsneglene ,da. Sukk!!)


Varmen kommer - i juni - sies det. Hold ut :-) 

Tusen takk for koselige kommentarer og mange besøk. 
Velkommen igjen.

Smil fra Hjørdis

7 kommentarer:

  1. Smart tips det med stømper fylt med lecakuler! :)
    Nå har Bergen nettopp slått alle rekorder når det gjelder nedbør. Vi får prøve å gjøre det beste ut av det ved å pynte rundt oss. Og se det positive i det, - blostringen varer lengre når det er så kjølig :)

    SvarSlett
  2. Nyyydelig! Her regner det også i bøtter og spann.
    Nyt dagen.
    Klem Christina

    SvarSlett
  3. Så smart tips med lecakuler i strømpebukse.. Den må jeg huske på... Her oppe i trøndelag er det ikke blitt varmt nok ute til noe planting og såing enda desverre.. Men håper fremdeles på sommervær
    Mener forresten jeg så min (gammel)tante sende en link som min tante måtte vise farmor om noe nytt tips mot brunsnegler her for ikek så lenge siden. Gi et pip om du vil jeg skal sjekke hva tipset var :)
    Go torsdag til deg :)

    SvarSlett
  4. Margeritter er bare så flotte, jeg har mine stående på vent, pleier å plante nede på brygga, lurt med de strømpebuksene. Jeg pleier å bruke kvisthakk, de råtner jo etterhvert, så kan jeg bare tømme de med jorda.
    skal si du lærte deg heklekunsten fort, flotte tepper du har laget!
    Vi hadde en brukbar dag i går, men iskaldt igjen i dag........
    Vi håper på bedre tider!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  5. Så lekkert! Margaritter gjør seg godt i potter og kar :) Takk for tipset ang lecakulene, det har jeg aldri tenkt på :)
    Nyt helgen! Jeg skal tilbringe min på Vestlandet :)

    SvarSlett
  6. Margeritter er eit must :) . Fantastisk fine blomster. Håper sommeren er like om hjørne

    SvarSlett
  7. Så koselig du har det på husmannsplassen din! Takker for ideen med lecakuler i nylonstrømper, det skal jeg herme etter i morgen:)

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)