Velkommen


Jeg er så glad i den nostalgiske, romantiske og ikke minst den landlige stilen.




onsdag 22. juni 2011

Piketitteren min er blitt malt!




Den gamle piketitteren ble malt.

En gammel arvet brikke, gammelt speilsett, en gammel parafinlampe samt en sangbok til min mormors konfirmasjonsdag i 1912 pynter opp.




Jeg angrer ikke!:-)



(Dersom dere trykker på bildet, blir det større og klarere)
Det gamle bordet fant jeg i mine foreldres kjeller under masse rot. Bordplaten og platen under var dekket med linoleum. Linoleum ble fjernet og bordet skrubbet. 


Teppet i midten har jeg sydd sammen av lapper og foret etterpå.
De andre to er fra Kid Interiør.


Tusen takk,  kjære dere,  for koselige hilsener! Og velkommen til nye følgere!


19 kommentarer:

  1. Å du så fint det ble....nydeligt.Bordet var også flott.Teppene dine var også flotte og skulle gjerne sett mer at det i midten .....
    Her venter seinvakt...men er heldig som kan nyte dagen ute på jobb :))
    Ønsker deg en fin sommerdag
    Klem til deg

    SvarSlett
  2. Piketitteren ble kjempefin! Skjønner godt at du ikke angrer på at du malte den ;-) Flotte detaljer du har pyntet den med også. De passer jo perfekt. Bordet den står på er supersjarmerende. Kjempefint alt sammen ;-)

    Ha en flott dag!

    SvarSlett
  3. Hei Hjørdis!

    Så koselige bilder og litt artig at du viser dem i dag.....
    Gikk nettopp å tenkte på at nå ja....nå skal piketitteren min males :o)
    Har en i brun som blir flyttet rundt og jeg finner aldri rette stedet.....nå står den i "ungdomsavdelingen" :o) Så når jeg har fått i meg kaffien skal den få seg et strøk hvitmaling...takk for dytten :o)
    Og bildene under fra låven din er bare såååå koselige!! For et sted du har altså.....
    Mannen din er visst en ordentlig moroklump.....og bikinioverdelene dine pyntet nå så flott opp....sommerlig og fint :o)
    Her er flott vær idag.....og den må jo nytes....men først male!!

    Ha en fin onsdag
    Klem!!

    SvarSlett
  4. Jeg vet ikke hvor Hidlesund ligger hen. Men i helgen følte jeg at jeg var svært nær... Vi var bedt med på hyttetur til Nesvik. Og de små gårdene vi kjørte forbi minnet om bildet i headeren hos deg.
    Vi hadde også ruskevær på fredag. Men hytten hadde en utestue i glass og stein. Så vi satt og så utover sjøen og nøt synet. På lørdagen gikk sola ned 22:19! Fantastisk. Kjenner ikke til ryfylket, men ble kjempeimponert.

    Låvefesten deres så flott ut. Må være en fryd å bli med på noe slikt. Så gøy å se at du pynter med gamle ting og holder en gjennomført stil. Du er kjemepeflink!!!!

    Så var piketitteren malt, ja. Her i hust lukter det også maling.
    Jeg har malt endel småmøbler. Mens lilletippa på 12 går i oppussingslære... Hun har malt en fondvegg på rommet, samt sengen og en kommode. Hun har det i seg, ingen tvil om det. Hun er praktisk anlagt og gjør sin mamma stolt!

    Ha en flott dag.
    Klem Marit

    SvarSlett
  5. Hei.
    Knallfint. Nydelig sammensatte ting,du er flink. Flott lappeteppe du har sydd og. Herlige bilder.:))
    Klem Mette.

    SvarSlett
  6. Den ble KJEMPEFIN :)))
    Flotte ting du har:) Du har pyntet så fint:)
    Ha en fin dag.
    Klem

    SvarSlett
  7. Piketitteren ble nydelig! Mange fine tepper du har og! Tror jeg skal sy meg et vattert lappe teppe selv snart! Hadde vært veldig kjekt å få se det teppe du har sydd selv i midten der:)

    Ha en strålendes dag! Klem Sara

    SvarSlett
  8. Takk for hyggelig kommentar hos meg! Enda hyggeligere for meg, var konsekvensen av kommetaren din - at jeg fant bloggen din. Av en eller annen mystifistisk grunn har jeg ikke oppdaget den tidligere, men som jeg koste meg med den i går kveld! Det ene innlegget bedre enn det andre, og da jeg kom til å ønske seg stråmønster i ung alder, måtte jeg fnise *s* - det der kunne jeg også gjort!
    Gleder meg til å følge deg videre - Liv

    SvarSlett
  9. Takk for hyggelig kommentar hos meg! Enda hyggeligere for meg, var konsekvensen av kommetaren din - at jeg fant bloggen din. Av en eller annen mystifistisk grunn har jeg ikke oppdaget den tidligere, men som jeg koste meg med den i går kveld! Det ene innlegget bedre enn det andre, og da jeg kom til å ønske seg stråmønster i ung alder, måtte jeg fnise *s* - det der kunne jeg også gjort!
    Gleder meg til å følge deg videre - Liv

    SvarSlett
  10. Piketitteren ble kjempefin! ;) Koselig pynt også!! Har sendt pakken din i dag, så da tar det nok et par dager, så har du den! ;)

    Ha en fin dag!
    -Mari

    SvarSlett
  11. Hejsan Hjördis!!

    Jag förstår att du inte ångrar dig!! Den blev såå fin i vitt!! Som allt annat som målas med denna magiska färg!!

    Jag vill passa på och önska dig en riktigt härlig Midsommarhelg!! Kramis Sanne

    SvarSlett
  12. Den ble nydelig Hjørdis... fin var den før også..

    og bordet var kjempefint..

    så fine tepper...

    Og låven er så fint pyntet..

    ønsker deg en fin midtsomme r0))

    Klemmer

    SvarSlett
  13. Den kledde å være hvit,Hjørdis og passer perfekt på det nydelige bordet. Det er veldig hyggelig ut med låvefest og løperne er så fine.Klem

    SvarSlett
  14. Dette ble nydelig! Så fine ting du har oppå og! Så kjekt at du fikk "reddet" det fine bordet:) teppet så kjempefint ut!

    Klem fra Hanne:)

    SvarSlett
  15. Vakkert!
    Og for et herlig gammelt speilglass det ser ut til å være i denne :)

    SvarSlett
  16. Du får det til du:) kjempe flott!! Når tar du i mot ferie gjester;))?? Du lever jo på en drømme plass!!! Ikke mange slike å få tak i!! Så dere er heldige! Nå klarer jeg nesten ikke å holde øynene mine oppe, så det ble ett kort innlegg fra meg idag! Har vært på a vakt og skal på d vakt i morgen.. Så ha en fin fin kveld/ natt:))
    Klem Tone-C

    SvarSlett
  17. Hei har vårt innom å tittet hos deg, for en fin blogg og for et flott sted dere har.
    Måtte legge meg som følger.
    Ha en fin midtsommer kveld.

    SvarSlett
  18. Gomorron
    Hoppas ni hade bra väder på stHans, här ser det ut och bli midsommar med lite regn. Så vacker pigtittare du har, den är så fin vit. Och bordet! så jättefint. Pricken över i är dina vackra täcken som ligger under bordet.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  19. Hei søte:)

    Du har vunnet inne hos meg:)

    Stooor klem!

    SvarSlett

Jeg blir så glad for kommentarer på mine innlegg :-)